.الگوهاي کنجکاوي ما را ترسيم مي کند


مغز ما دوست دارد براي صرفه جويي در انرژي شناختي ، ميانبرهايي ايجاد کند. بنابراين مغز ما الگوهاي را دوست دارد زيرا پردازش و به خاطر سپردن آنها آسان است. در نتيجه ، مغز داراي تعصب شهودي نسبت به کشف و يادگيري الگوهاي جديد است .


 


دانشمندان علوم اعصاب بر اين باورند که اين اصلي ترين هسته اي است که کنجکاوي و اشتياق انسان را به دنبال يافتن اطلاعات جديد مي بخشد. روش هاي مختلفي براي ترکيب الگوهاي موجود در طراحي لوگو وجود دارد. اينها شامل الگوهاي هندسي (طراحي شبکه) ، تقارن و نسبت هاي منظم (نسبت طلايي) است.


 


الگوهاي وماً آشکار نيستند زيرا مي توانند پنهان شوند. شواهد حاکي از تحقيقات مربوط به رديابي چشم وجود دارد که مردم هندسه پنهان و غير آگاهانه را حتي در يک تصوير انجام مي دهند (5). برخي از طراحان آرم قبلاً از الگوهاي استفاده مي کنند تا طرح هاي آرم خود را بسازند.


 


به عنوان مثال ، آرم توييتر از طريق ترکيبي از حلقه هاي همپوشاني که پرنده نمادين توييتر را تشکيل مي دهند ، شکل مي گيرد. الگوي زمينه بلافاصله آشکار نيست ، اما هنگامي که شما حلقه هاي استفاده شده را ترسيم مي کنيد ، اين الگوي پديدار مي شود.


 


آرم iCloud طرح ديگري است که از حلقه‌هاي همپوشاني براي ايجاد الگوي هندسي استفاده مي کند که آرم را شکل مي دهد. بسياري از طراحان آرم همچنين از نقره طلايي استفاده مي کنند تا به طور غريزي از طراحي هاي لوگو استفاده کنند. بنابراين ، استفاده از الگوهاي در طراحي آرم روشي مؤثر براي ترسيم کنجکاوي مغز ما و به ياد ماندني تر بودن آرم ها است.


 


 


 


آرم توييتر با شبکه اعمال شده است


 


 


زمينه تصويري سمت چپ


تحقيقات نشان داده است که طرح هايي که از سمت چپ و تصويري از تصوير قرار مي گيرند از نظر زيبايي شناختي خوشايند تر هستند. دليلش اين است که آنچه که در قسمت تصويري سمت چپ ما مشاهده مي کنيم ، ابتدا به قسمت قشر بينايي تحويل داده مي شود ، قسمت سمت راست مغز ما که الگوهاي بصري را رمزگشايي مي کند. و اطلاعاتي که در سمت راست مي بينيم به قشر چپ ما يعني قسمت تحليلي مغز ما مي رسد.


 


ما همچنين تمايل داريم بيشتر به تصاوير در سمت چپ ميدان تصويري خود توجه کنيم ، جلوه اي به نام pseudoneglect (6). براي فرهنگ هايي که زبان آنها از راست به چپ خوانده مي شود ، اثر برعکس است. بنابراين منطقي است که چرا يک راه حل رايج در طراحي لوگو مشخص کردن يک نماد يا يک عنصر گرافيکي در سمت چپ و يک کلمه کليدي يا نام تجاري در سمت راست است.


 


 


 


زمينه تصويري سمت چپ


 


 


منحني و قلاب


به جاي شکل هاي زاويه اي و لکه دار ، مردم ترجيح ذاتي براي منحني ها يا اشکال مخروط دارند. دليل آن اين است که لبه هاي تيز يا شکل هاي زاويه اي ذاتاً ما را به ياد اشياء مي کنند که مي توانند به ما آسيب برساند. حساسيت بصري همچنين ممکن است تا حدودي مسئول ترجيح ما براي بررسي منحني ها و اشکال مخروط باشد. از آنجا که منحني ها در طبيعت صاف تر و غير معمول تر هستند ، مغز ما فکر مي کند که مي توانند چيزي جديد و جالب ارائه دهند. در حقيقت ، طرح هاي منحني حاکي از سهولت و تشويق تعامل است.


 


مطالعات نشان داده است که وقتي افراد هم از نوع طراحي منحني و هم از نظر طراحي زاويه اي نشان داده مي شوند ، آنها تمايل دارند که ابتدا به طراحي منحني (7) نگاه کنند. منحني ها مي توانند يک طراحي لوگو را به صورت تقريبي حس کنند. در حالي که زاويه هاي تيز و سنبله مي تواند يک آرم را غيرقابل دستيابي کند. به اين معني نيست که اشکال زاويه اي جايي براي طراحي آرم ندارند. مغز ما به سادگي ترجيح مي دهد براي منحني ها و اشکال مخروط.


 


به اندازه کافي جالب اينجاست که برخي از متخصصان پيشنهاد مي کنند که شکلهايي مانند cusps مي توانند مورد استفاده قرار بگيرند ، حتي اگر اينها شکل برجسته اي داشته باشند. از آنجا که گربه ها ترس ، خطر و احتياط را براي مغز نشان مي دهند ، آموخته است که توجه زيادي به آنها نشان دهد.


 


به عنوان مثال آرم اپل در طراحي خود از هر دو منحني و cusps بهره مي برد. توجه داشته باشيد که منحني ها در سمت چپ پذيراي سيب به سمت ميدان تصويري سمت چپ ما قرار دارند و گيره ها در سمت راست قرار دارند. در نتيجه ، اين آرم در جلب توجه مردم بسيار مؤثر است. در پايان ، ممکن است از منحنيها و کليدهاي طراحي در آرم براي جلب توجه ما استفاده شود.


 


 


 


Neuro Design: شواهد علمي که از تصميمات طراحي شما پشتيباني مي کند


طراحي Neuro به طراحان آرم اجازه مي دهد تا درک کنند که چرا طراحي کار مي کند و چگونه مي توان به مغزهاي غير آگاهي ما متوسل شد. اصول آن مي تواند با تهيه شواهد علمي که از تصميمات طراحي شما پشتيباني مي کند ، يک رويکرد استراتژيک تر براي طراحي آرم شما ارائه دهد.


 


با توجه به تعداد فزاينده اي از طراحان ، سازندگان آرم و برنامه هاي کاربردي هوش مصنوعي ، طراحي نفوذ نورو ممکن است روشي تاکتيکي براي بالا رفتن از سطح بالا باشد و به مشتريان خود حتي ارزش بيشتري ارائه ده


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

يوسف ذوالفقاري آهنگ سرنوشت دوست من کتاب استار وب بانویی در دوردست کلاس ششم و اول دبستان بازاریاب فضای مجازی میهن پروکسی 3 Christopher