با عرض پوزش ، اما شما من را درک نمي کنيد.
اگر لوگو ها بتوانند صحبت کنند ، اين همان چيزي است که آنها احتمالاً براي بيشتر صاحبانشان مي گويند - و طراحان به طور يکسان.
هيچ فرمي با طراحي ديگر سوء تفاهم و عرفان تر از طراحي لوگو وجود ندارد . به نظر مي رسد همه در مورد آنچه لوگو خوب را مي سازد يا مي شکند ، تئوري دارد ، اما به نظر نمي رسد که هيچکدام از آنها کار کنند.
در اينجا اسطوره هاي سفارش طراحي لوگو برتر براي آگاهي از آنها و پرهيز از هر هزينه وجود دارد:
اگر يک پرچم نمي تواند چيز زيادي درباره کشور نماينده براي شما بگويد ، چرا بايد يک لوگو در مورد يک شرکت به شما چيزي بگويد؟ نبايد
يک لوگو يک وسيله داستان پردازي نيست - يک نوع شناسايي است. کشورها پرچم دارند ، خانواده هاي سلطنتي قله هاي خود را دارند و شرکت ها لوگو هاي خود را دارند. همه آنها به يک هدف واحد خدمت مي کنند - براي شناسايي و تمايز صاحبان خود از ساير افراد حاضر در جمعيت. نه کمتر نه بيشتر.
وقتي سعي مي کنيد داستاني راجع به يک شرکت صرفاً از طريق لوگو بگوييد ، ناگزير خواهيد شد - اتاق به اندازه کافي کافي نيست و يا يک راه مناسب براي گفتن همه چيزهايي که بايد گفته شود وجود دارد. مثل اين است که از يک جلد سي دي بخواهيد تا شما را به شما آواز بخواند . اين کار به سادگي انجام نمي شود.
لوگو عبارت از هويت يک شرکت است - چيزهايي که براي شرکت مهم و معني دارند. به همين ترتيب ، اين ممکن است تنها وسيله تجاري باشد که در جهت رونق فروش نيست ، بلکه نوعي شناسايي و منبع غرور را براي صاحبان شرکت و ک لوگوندان فراهم مي کند.
نه واقعا. برخي از معروف ترين لوگو ها به هيچ وجه نمادي ندارند ، فقط از نوع ساختگي خوبي.
با اين حال ، اين به معناي اين نيست که لوگو ها نبايد داراي نماد باشند. گاهي اوقات يک نماد مي تواند به ياد ماندني تر و همه گير تر از خود نام شرکت باشد ، مانند مورد اپل ، نايک يا پپسي. بعضي اوقات ، يک نماد فقط مانع است ، يک دکوراسيون اضافي که واقعاً ارزش و معنا ندارد - مانند ميدان آبي نيمه شفاف در لوگو اواخر GAP.
درس: در صورت نياز به نشان دادن چيز مهمي براي شرکت ، از نمادي استفاده کنيد. اگر اينگونه نباشد ، بهتر است راه حل هاي تايپي بيشتر را در نظر بگيريد.
شناخت ناشي از تکرار است.
شناخت ناشي از تکرار است.
شناخت ناشي از تکرار است.
تکرار يک ابزار يادگيري است - چنان قدرتمند که بتوانيد دانه اي از ماسه را در صحراي صحرا تشخيص دهيد ، به شرط آنکه هر روز به سالهاي طولاني به آن نگاه کنيد. اما ساختن اين کار براي لوگو ها ، اين بدان معناست که ميليون ها ميليون دلار براي تبليغات و تبليغ سرمايه گذاري شده اند.
به همين دليل درک اين نکته مهم است که لوگو هاي نايک و اپل قدرت جادويي ندارند - آنها فقط سمبل هايي هستند که بارها و بارها در رسانه هاي اصلي تکرار مي شوند که عدم ارتباط آنها با اين شرکت ها به سادگي غيرممکن مي شود.
متأسفانه ، بسياري از شرکت ها از مزاياي بودجه تبليغات نامحدود برخوردار نيستند. اين دقيقاً به همين دليل است که آنها هرگز نبايد از نمادهاي خود استفاده کنند بدون اينکه نام شرکت موجود باشد: مهم نيست که اين نماد چقدر خوب باشد ، هيچ کس نمي داند چه چيزي مخفف است و هيچ کس اهميتي نخواهد داد.
احساس خاصي از ترس و کسل وجود دارد که در اکثر لوگو هاي املاک و مستغلات همراه است. يک خانه ، و يک درخت ، و گاهي اوقات حتي يک غروب خورشيد يا يک تپه وجود دارد. طراحان تخيل بيشتري کليد را براي کامل تر ساختن داستان مي گيرند.
به همين ترتيب ، از ميان 10 لوگو مد 9 شيک و جذاب هستند - سياه و سفيد ، نوع ظريف ، نمادها يا گرافيک بسيار کمي. به نظر مي رسد همه آنها باعث صرفه جويي در رنگ لباس ها مي شوند.
هر صنعتي قوانين و انتظارات نانوشته اي درباره چگونگي نگاه يک لوگو دارد و همه ما مقصر هستيم که هر از گاهي از اين قوانين پيروي مي کنيم. اما براي شرکتهايي که تازه شروع به کار مي کنند ، چيزي بدتر از داشتن يک لوگو وجود ندارد که همه چيز به جز ابتکاري و اصيل به نظر برسد.
کشتن صدايي که به شما مي گويد چگونه يک لوگو "بايد" به نظر مي رسد. جسور باشيد ، غير منتظره باشيد و قوانين را بشکنيد. به اين ترتيب قوانين جديد ايجاد مي شوند.
بارها اين را شنيده ام که فکر مي کنم کسي ماشين زمان اختراع کرده است يا خير.
شما نميتوانيد يک لوگو بي انتها را بطور عمدي بسازيد - فقط مي توانيد اطمينان حاصل کنيد که اين کاملاً مبتني بر مادربزرگ ها نيست ، مانند جوش هاي سايشي يا درمانهاي براق ، بنابراين طولاني تر از حد معمول است.
مثل هر چيز ديگر ، سن لوگو ها. هر از چند گاهي ، آنها بايد عمل جراحي پلاستيک را انجام دهند تا ظاهراً قديمي تر نشوند و مطابق با روندهاي فعلي باشند. شرکت هايي مانند Shell ، IBM ، Xerox ، Volkswagen و Coca Cola تاکنون تقريباً دوجين بار لوگو هاي خود را تغيير داده اند و ظاهر خود را با هر تکرار بهبود مي بخشند.
بنابراين نگران ايجاد يک لوگو بي انتها نباشيد. چيزي را ايجاد کنيد که اکنون کار کند و زمان زيادي براي بهبود بعداً وجود خواهد داشت.
"من آن را دوست د لوگو ، اما همسرم فقط از اين سايه قهوه اي متنفر است."
به نظر مي رسد آشنا؟
هدف از لوگو تأمين آب نبات چشم نيست بلکه تهيه يک امضاي منحصر به فرد است که با کيفيت هاي شرکت در ارتباط خواهد بود. اين که مردم طراحي لوگو را دوست داشته باشند يا از آن بيزار باشند ، هيچ ارتباطي با آنچه در مورد شرکتها و سازمانهايي که اين لوگو ها در نظر دارند ، ندارند.
اين را در نظر بگيريد:
· المپيک لندن مسلماً يکي از زشت ترين لوگوهاي تاريخ است ، اما همه آن را با برترين رويداد ورزشي خود مرتبط مي کنند.
· شکم بيکريدي روي هر بطري يک خفاش بزرگ دارد ، اما همه مي دانند که اين يکي از بهترين رام هاي دنيا است.
· لوگو گوگل در واقع اداي احترام به جلوه هاي Photoshop است ، با اين حال همه به عنوان بهترين موتور جستجوي جهان فکر مي کنند.
ليست ادامه دارد
مشتريان به لوگو ها اهميت نمي دهند - آنها به آنچه شرکت ها مي توانند يا نمي توانند براي آنها انجام دهند اهميتي مي دهند. بنابراين ، در حاليکه نشان شما نياز به استفاده از برخي اصول اساسي طراحي خوب دارد ، قبل از بيرون آمدن در آنجا نيازي به تأييد دوستان ، عمه يا همسايه خود نداريد.
فقط آن را انجام دهيد!
ممکن است از جواب راضي نباشيد اما در اينجا اين است: اين بستگي دارد.
بستگي به اين دارد که مشتري کيست ، تاريخچه آنها چيست و کجا مي خواهند بروند. آيا آنها تازه وارد بازار هستند که سعي در جلب توجه دارند؟ آيا آنها يک تجارت شغلي مستقر هستند که به دنبال نشان دادن سنت هستند؟ يا شايد آنها ده ها سال در آنجا بوده اند و فقط به يک آسانسور سريع چهره نياز دارند.
دقيقاً مانند يک امضا ، يک لوگو کاملاً مربوط به شخصي است که در پشت امضا قرار دارد و درباره شخص دريافت کننده آن بسيار کم است.
اين را در خاطر داشته باشيد ، و شما نيز خوب عمل خواهيد کرد.
· لوگو ها ، پرچم ها ، و اسکواش هاي پل رند
· تکامل لوگو 25 مارک معروف توسط مايکل پو
· چگونه سن طراحي - موضوع بسيار خوبي در StackXChange
· 10 مورد از زشت ترين لوگوهاي جهان توسط جو فولي
درباره این سایت